lördag 25 oktober 2008

Sovmorgon

Idag sov jag till strax innan kl. två. Jag hävdar att det beror på att jag är slutkörd efter att ha pluggat så hårt men de andra envisas med att påstå att drinkarna vi drack igår har något att göra med det?!

Nåväl. Efter en lugn dag på institutet så gick jag, Sofia och Cecilia till utställningen om Belini på Quirinalen, den var rätt fin men det sjukaste såg vi när vi skulle gå hem. Man har en väldigt fin utsikt över staden från Quirinalen och på hela himlen såg vi gigantiska svärmar av småfåglar, gräshoppor eller gud vet vad. De rörde sig exakt som fiskstim och det såg antingen häftigt eller läskigt ut beroende på hur man är lagd. Cecilia hävdade bestämt att det var undergången som var över oss men jag tvivlar lite; sjukt häftigt var det i alla fall.

Nu vankas det lördagsmiddag hemma på institutet: kyckling i vin á la Cnowlén.
Kom in om du har vägarna förbi så bjuder vi på mat och vin!

Inga kommentarer: