måndag 1 december 2008

Digerdöd?

Onda andar i form av virus har drabbat kursen och 50% av deltagarantalet har insjuknat i förkylningar, feber, halsfluss och annat smått och gott. Inte undertecknad dock som antagligen har helgens inmundigande av brännvin från Umbrien och mörk öl från Irland att tacka; det bränner bort det mesta av ondo.
Men olyckan drabbade ändå i och med att Arsenal plockade hem tre poäng i derbyt mot det strålande Chelsea på grund av en viss holländares regelvidriga off-side mål, som av någon outgrundlig anledning inte noterades av tre herrar i gult men däremot av 70 000 på läktaren och alla de som såg matchen via television. SKANDAL.

Som en hälsning till mina sjuka kamrater som ligger nedbäddade i instutets britsar av halm och säckväv begrundar vi denna bild av mästaren själv.

Caravaggio - Bacchino malato

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som en de jungfrur som ligger nedbäddade i halm tackar jag dig Oskar för att du påminner mig om Mästarens PM...

Anonym sa...

Jag känner igen mig i den där vaxartade kallsvettiga blekheten..
/sjukling nr II

Anonym sa...

Då fick du det sagt också. Det bör kanske påpekas att ditt lag inte ens kunde göra ett mål själva. Tom det behöver ni hjälp med.