lördag 3 oktober 2009

Hjärtan och Borgheseparken



Så var en vecka förfluten och lagd till handlingarna. Bästa definitionen av veckan skulle kunna vara varm, och möjligen intensiv, men något säger mig att det senare även kommer definiera resterande veckor här på institutet. Trots värmen har dock en grupp atletiska deltagare varje morgon innan frukost tagit löprundor genom Borgheseparken - varje dag- ! Detta ser vi andra som en fantastisk prestation och apploderar enormt. Faktum är att jag anslutit mig själv till denna grupp helt frivilligt några dagar, men kan bara sluta mig till att det var under inflytande av grupptryck eller annat. Hursom kan jag garantera att det kommer upprepas, om inte för hälsans skull så åtminstone för den fina samhörigheten med alla Roms parknyttjare. Vi känner oss alla som en stor härlig familj. Borghesefamiljen.

För att avsluta vill jag bara stoltsera lite med att jag ikväll lagat till några fina kronärtskockshjärtan, lokalt inhandlade på grönsaksmarknaden imorse. Fantastiskt goda kokade i lite salt och citron bara, något jag fick veta senare faktiskt har ett namn - Carciofi alla Romana. Till detta bjöd David på lite lokalt vin med det fantastiska namnet Est! Est!! Est!!! (Notera hur utropen stegras i intensitet) Väldigt genuint.
På återseende!

/Jessica


Inga kommentarer: